søndag den 20. november 2011

Workshop

Jeg kom på workshop og jeg nød det åndeløst fra først til sidst. I lobbyen var der anrettet lækker buffet med nødder,mandler, dadler, frugt og te som kunne medbringes i yogalokalet. Det var fantastisk at gå ind i lokalet og se folk sidde på deres måtter med notesbøger og kuglepenne klar til at notere præcis det som var vigtigt for dem at huske. Der var en helt anden atmosfære i rummet end der plejer, Normalt er der meget "rent". Folk medbringer kun deres måtte, håndklæde og vanddunk. I dag var det lidt som at gå ind i et klasse lokale hvor et fodboldhold har sovet imens de er på lejer - forstået på aller bedste måde. Folk havde slået sig ned og gjort sig det behageligt.
Ejeren af Birkram Cph. Trine, gennemgik alle øvelserne, en efter en. Hun fortalte hvad man skulle have opmærksomhed på, vi udførte øvelsen og det var muligt at stille spørgsmål - og der blev stillet mange spørgsmål og øvelserne blev vist imens Trine rettede og forklarede. De fleste af de lærer der underviser derinde, deltog i workshoppen så der var mange der kunne bruges til at demonstrerer øvelserne.
I virkeligheden blev jeg nok klar over hvor mange ting jeg troede jeg havde styr på, og som jeg gør helt forkert, men jeg har fået rigtig meget viden med mig som jeg kan tage med mig i min træning ... jeg er vild med det!
Efter de 3 timers gennemgang af øvelserne, var der en kort pause inden vi skulle lave 2 timers hot yoga hvor der rigtig ville være mulighed for at afprøve alt det nylærte. Jeg valgte at gå i bad og tage hjem for ikke at drive rovdrift på en syg krop. Nu er K lige kommet hjem fuldstændig høj over helheden, men i sær den sidste del som havde været været helt fantastisk - 40 mennesker som lavede yoga som 1 i fuldstændig flow ... åh, jeg ville gerne have været med! Jeg minder mig selv om hvor dumt det er af mig, at sætte fokus på det jeg ikke fik istedet for at glæde mig over det jeg fik ... men jeg kan mærke at det svier lidt.
Når det så er sagt, må jeg lige nævne hvor fantastisk det er at K og jeg kan gå sammen til yoga. At vi kan bruge en søndag på yogawork shop med fordybelse, urtete og nødder - at vi begge to er der hvor det gir mening. Det glæder mig af hele mit hjerte ...

Namaste       

Ingen kommentarer:

Send en kommentar