søndag den 6. november 2011

Weekend forkælelse



Denne weekend har forkælet mig og gjort godt. Lørdag morgen bød på tidlig løbetur i det smukkeste efterårsvejr - skoven strålede og jeg måtte næsten knibe mig i armen over så dejligt det føltes. Solen. Duftene.Lyden af bladene der knasede under mine fødder. Farverne. Vi havde stierne næsten helt for os selv. Vi mødte højest en enkelt tidlig morgen hunde lufter. Vi får klaret hele verdens situationen når vi løber - både verden lige for enden af hver vores næsetip med alt det nære, og det mere globale ... helheden som vi er en del af.

Over middag stod den på Bikram. Det var første gang jeg kunne følges med både søn og mand, og det er jo forunderligt at kunne dele dette. Vi har fuldstændig overgivet os alle tre, og det er svært lige nu at forestille sig at vi nogen sinde kan undvære det igen.
Jeg er begejstret for de dejlige rammer i studiet, for stemningen, for den "ramme lugt" når man træder ind i yoga salen(iøvrigt idendisk med lugten i salen i Thailand), men mest af alt er jeg ovenud taknemmelig over hvordan det får min krop til at føles og min sjæl til at slappe af. Efterhånden som jeg bliver mere og mere fortrolig med de 26 fysiske stillinger, frigiver det energi og overskud til at gå mere ind i den enkelte stilling, lade åndedrættet hjælpe mig til at komme dybere ind i strækket, til at fokuserer min opmærksomhed ... være til stede. Den ro jeg opnår her, tager jeg med mig når jeg går ud i verden igen og på den måde påvirker yogaen ikke kun krop og sjæl i den tid jeg afsætter til at dyrke yoga, men giver gavnlige effekt der strækker sig langt ud over dette ... jeg elsker det!

Også idag har jeg været til Bikram, og eftermiddagen er brugt sammen med min datter - hun strålede og har det godt. Hun slås med mange ting, men i dag strålede hun og jeg nød hvert sekund sammen med hende!

Nu sidder jeg i sofaen og lytter til stemmerne fra køkkenet, hvor K og søn laver aftensmad - eller udretter mirakler, lyder det som om de selv er overbeviste om!! Livet er gavmildt <3

Namaste.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar