mandag den 13. februar 2012

Gæve kvinder

Det er fantastisk: Nogle grupper af mennesker er i stand til at holde hinanden stående trods massevis af modvind og udfordringer. De insisterer på at holde fokus på det der,trods udfordringerne, er positivt. Det der kan lykkes ... Ahhh, sådan en gruppe mennesker har jeg haft fornøjelsen af i dag og det har været skønt!

En af mine afdelinger skal flytte og i forbindelse med den flytning har der været R.I.G.T.I.G. mange udfordringer. Indflytningen er blevet skubbet 3 gange over det sidste 1½ år og det har indebåret dobbelte opgaver til alle hver gang. I dag skulle de endelig flytte ind. Der var styr på alting ... på nær byggeriet. Håndværkerne havde knoklet hele weekenden, men de var ikke blevet færdige. Der manglede lofter, trappen til første sal var ikke kommet endnu og der var stadig håndværkere, værktøj og snavs alle sammen. Mine medarbejdere kan ikke bare udsætte indflytningen en uge. De har kun uge 7 og for hver dag håndværkerne bliver forsinket, jo mere travlt får de i den anden ende. Knækkede det nakken på disse skønne, gæve kvinder? N.E.J! De fandt lyn hurtigt ud af hvordan de kunne vende det til noget positivt, hvilke opgaver der kunne lade sig gøre og de knoklede, de grinede og sprudlede.

Hvor er det fantastisk med sådanne medarbejdere - jeg snupper en dag sammen med den igen i morgen og jeg ved bare at de nok skal få landet denne flytning, for de er ikke til at stoppe!

Helt malplaceret billed - men det er da fint, ikk!

10 kommentarer:

  1. Skal bare lige høre hvordan det går med hunden.... Joan M.

    SvarSlet
  2. Kære Joan.
    Tak fordi du spørger <3
    Lige nu er han indlagt og vi venter på svar på blodprøver og røngtenbilleder ... Hvis det viser sig at der sidder et eller andet fast i tarmen skal han opereres, og ellers kan det for håbentligt klares med antibiotika ..
    Vi kan ringe i eftermiddag og få besked ... åhh vi krydser fingre for det bedste og savner vores lille vovse.
    Kh. Anette

    SvarSlet
  3. Åh for pokker...Min søns hund var indlagt i forrige uge, først tydede det på at det var livmoder betændelse...så livmoderen blev fjernet, men den fik det bare ikke bedre. Til sidst lukkede dyrlægen op igen og undersøgte tarmen og fandt et stykke tennis bold. Så nu er der lykke i den lille familie igen. Troede godtnok ikke det gik. Men den er fit for fight igen. Synes bare da du skrev om den at det mindede noget om det vi var igennem. Venter io spænding på at høre nyt. Krydser fingre for at alt er OK. Hilsen Joan M.

    SvarSlet
  4. Hold da op, det var da uheldigt - sikke en masse den skulle i gennem den lille stakkel. Godt den er på toppen igen. Det er ikke så godt at de vovser æder alt muligt, men svært at gøre ret meget ved...
    Hugo er hjemme igen. Ret slatten efter en hård dag, bedøvelse og sygdom men han skulle være i bedring nu. Tak for de krydsede fingre :-)

    SvarSlet
  5. Ikke fordi det kommer mig ved, men har du en sygeforsikring til din hund ? Vi har det IKKE, og vores har nogle skavanker der gør at vi ikke kan tegne en forsikring idag
    Men næste hund, der er slet ingen tvivl, der skal vi ha det.
    Vores er også en sort labbe....dejlig hund. Joan M.

    SvarSlet
  6. Ja, heldigvis har vi tegnet en forsikring - han behandling i går løb op i 7500 kr hvilket er lidt af en udskrivning, så vi er glade for forsikringen!
    Vi havde også forsikring til vores gamle hund, men da den fik sukkersyge blev den smidt ud, så var vi overladt til os selv :-( Sort labbe er fantastiske hunde :-)

    SvarSlet
  7. Ja, det er bare mange penge. Sønnens løb op i 27.600- og forsikringen tar´(efter noget bøvl) 22.000-
    Ja, jeg skal heller aldrig ha´andet end sort lab, jo det skulle da lige være en brun....
    Jeg træner med vores i DCH en gang om ugen, men min hunds fører er ikke speciel go´ til det der. Men vi fortsætter kampen. Hunden var egentlig datterens, men da hun flyttede hjemmefra arvede jeg den.
    sønnen og sviger datteren har 2 hunde, en gul lab (den der var syg) og en gammel dansk hønse hund (stor hvalp),Vores anden datter har 2 sorte labber(en gammel og en stor hvalp) min ene søster har en brun lab og min anden søster har 4 "løver"...så når vi er samlet er der gang i den. Dejligt. Hilsen Joan M

    SvarSlet
  8. Tak skal du ha, I er da en hundeglad familie :-) Jeg kan godt forestille mig at det ikke går stille for sig når I er samlet! Vores nabo har fået hund samtidig med os og de to halvstore hvalpe kan sætte k´gang i hele kvarteret - rigtig hyggeligt!
    Det lyder som om din hund har været lige så uheldig med sin fører som Hugo - vi har så i midlertid givet lidt op med hundeskolen og pønser på at lave en aftale med en "Hundehvisker" som min mand kender. Håber hun kan lære os alle sammen lidt.
    Det er da helt VILDT mange penge din søn har skulle af med - heldigt den er forsikret!
    Ha en dejlig dag.
    Anette

    SvarSlet
  9. Jeg venter i spænding på at høre om hunde hviskeren....første tanke er: det tror jeg bare ikke på , men modsat så tør jeg ikke helt at sige det fra. KH: Joan M.

    SvarSlet
  10. Vi har ikke fået lavet nogen aftale med hende endnu, men har store forventninger til det. I virkeligheden er hun vel blot en som ved en masse om hunde psykologi og opdragelse og kan lære lidt fra sig, håber vi. Vi satser på hun kan aflære et par af Hugos unoder :-) Kh. Anette

    SvarSlet