onsdag den 4. januar 2012

Hvis bare ...

Ugen er godt igang og jeg finder langsomt ind i hverdagsrytmen. Det er skønt at gense mine dejlige kollegaer og det opvejer i høj grad min modvilje i mod at stå tidligt op og komme op i tempo.

Jeg fortsætter mine behandlinger hos kiropraktoren. Det gør stadig ondt, men det er som om at smerterne er flyttet længere ned - nærmest ned i den ene balle. Jeg prøver på aller fornuftigste vis at accepterer at jeg ikke skal lave yoga i disse dage, da det ikke harmonerer ret godt med at slappe af i det ømme område. Løb er der heller ikke meget af. Det er altså en udfordring for mig ikke at kunne gøre som jeg ønsker og plejer. Selv at gå tur på de mudrede skovstier med Hugo,  er belastende for ryggen. Det udfordrer mig og jeg tager mig selv i at tænke tanker som: "Alt ville være godt hvis bare..." eller "Jeg ville være lykkeligere hvis bare ..."
Hvis bare tanken har alt for stort fokus på forhindringer og alt for lidt øje for muligheder, og: Det skal bekæmpes!!

At have ondt i ryggen har haft følgende positive sidegevinster:

  • Jeg har fået hilst på Janus, min kiropraktor(som jeg ikke havde haft grund til at besøge i 1½ år)
  • Da der er en masse ting jeg ikke skal/kan/bør har jeg følelsen af at have god tid.
  • Jeg har genopdaget elevator funktionen på mit skrivebord og har mindre ondt når jeg står.
  • Jeg kan med god samvittighed lade være med at støvsuge (dårlig bevægelse for ryggen)
  • En tidlig eftermiddagstid hos Janus fredag eftermiddag vil få mig tidligt fra Ballerup og hjemvejen går lige forbi "Frk. Jensens Fristelser" hvor jeg kan nyde weekendens begyndelse
Jeg er da en heldig kvinde

Ingen kommentarer:

Send en kommentar