søndag den 6. marts 2011

Gusmester




Lørdag eftermiddag og aften stod i welnessens tegn - jeg blev uddannet Gusmester. Jeg har lært om sauna-teori, temperature, vand, damp, sikkerhed, aromaterapi, 100% æteriske olier og ikke mindst: Svingteknikker!
Det var et super kursus med undervisning af Elisabeth Nielsen http://www.saunagus.dk/ Det foregik i mit lokale SATS center hvor jeg fik lov at være med sammen med et par af centrets instruktører. Jeg er en meget passioneret sauna nyder og er i sauna flere gange om ugen - helst op til en time ad gangen. For mig er saunaen det ultimative sted at koble af. Varmen og velbehaget gir optimale betingelser for blot at være tilstede i nuet og nyde øjeblikket.
Saunagus hører til de mere sjældne lejligheder, som jeg i sær nyder når jeg og min dejlige mand er i Berlin(hvilket vi er så tit som overhoved muligt - men det er en helt anden historie). I Berlin har vi fundet det skønneste lille saunabad som vi altid besøger. På en indgangsbillet kan man blive i 3 timer og de kører gus 1 gang i timen ... über skønt! Når varmen bliver for meget er der adgang til en lille gårdhave hvor der er mulighed for at slænge sig i en hvilestol, lægge nakken tilbage og ligge og kigge op i stjernerne i mens pulsen langsomt falder. I december var jeg så heldig at opleve den ubetingede største kontrast, idet jeg kunne gå fra den varme sauna og ud i den lille gårdhave der var dækket af sne.
Nå, men nu er jeg altså gusmester - jeg har en begyndende viden om hvilke olier der er udrensende, opkvikkende og hvilke der eksempelvis styrker hjerte/kredsløb. Nu mangler jeg bare en sauna og nogle frivillige til en dejlig oplevelse - men mon ikke jeg finder det? I første omgang har jeg aftalt med de øvrige deltagere på kurset, at vi laver gus for hinanden til en start. Vi skal lige øve os og det er søde og interesante mennesker, så det glæder jeg mig til.








Ingen kommentarer:

Send en kommentar