torsdag den 10. marts 2011

Countdown....


Jeg GLÆDER mig! Om 5 dage sætter jeg mig ind i en jumbo jet med kurs mod Singapore, læner mig tilbage og lader forkælelsen begynde. 16 dage i det allerbedste selskab og i de skønneste omgivelser.
De sidste mange uger har været ufattelig travle - jeg elsker mit arbejde, men det er som om det i den seneste tid har forsøgt at erobre mere og mere af min tid. Et faktum kun jeg selv kan gøre noget ved, og som jeg vil gøre noget ved, men lige nu trænger jeg til ferie. Trænger til at koble af, tænke på noget andet, suge solens stråler til mig og bare være til. Det er muligt at 12 timer i et fly er lang tid, men lige nu forekommer tanken om ikke at skulle noget i 12 timer mig helt fantastisk. Jeg vil nyde at læne mig tilbage, nyde synet af de smukke asiatiske kvinder der gør alt for at rejsen skal være behagelig. Måske snuppe en lur eller to, mediterer, holde i hånd og sludre med K.
Første gang at K og jeg rejser så langt uden vores børn, som ikke er børn længere. Jeg glæder mig helt usigeligt til hans selskab fra morgen til aften. Jeg lige frem fantaserer om den behagelige fornemmelse af vægtløshed jeg ved der indfinder sig, i takt med at tempoet sættes ned. Følelsen af frihed og af at komme hjem i sig selv. Det er absolut det bedste udgangspunkt for nydelsesfuldt samvær.
Vi blir i Singapore i 6 dage. Bor hos min dejlige bror og hans søde kone. Første gang vi skal besøge dem der. De fortæller at de har lagt tusinde planer for alt det vi skal nå sammen, og det glæder jeg mig til. Men mest af alt glæder jeg mig bare til at have tiden sammen med dem.
K stiller op i Singapore halv Ironman. Dagen efter konkurrencen rejser vi til Thailand ... åhh himmel! Vi har først et par dage i Phuket og derefter: Phi Phi. Det skønneste sted på den nordlige spids af øen - væk fra de store bugter med musik, neonlys og gøgl. Væk fra al ting. Man kan kun komme sejlende til resortet i langtail boat ... de sidste meter går man i land i bare tær i krystalblåt vand og korngult sand. Der er SÅ skønt, dufter af kokos og lydene fra junglen er det eneste der kan "forstyre" freden.
Vi slutter rejsen af med at tage tilbage til Singapore hvor vi har endnu et par dage med min bror og hans kone.
Jeg glæder mig - jeg GLÆDER mig!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar