fredag den 9. marts 2012

Særpræg

Prøv lige at se en fyr som bor i min have:


Er han mon født sådan, eller er hårene på hoved bare blevet hvide af for mange spekulationer  - har hørt at et pludseligt chok kan fremkalde hvide hår over night. Under alle omstændigheder ligner han ikke de andre fugle i haven og jeg er noget bekymret for om han mon bliver behandlet ordentligt - jeg accepterer ikke mobning i min have, men K siger at jeg skal slappe af .. han skal nok klare sig og at han vel i øvrigt også ser meget glad ud ... Jeg ved nu ikke - hvordan ser en glad lille fugl mon ud? Jeg synes mere han ser målrettet ud - som en der ved hvor han skal hen! Jeg krydser fingre for den lille fyr og håber at haves øvrige fuglebestand har øje for kvaliteterne i mangfoldighed.

ps. ved i øvrigt ikke engang om det er en han ... ved ikke en pind om fugle men noget om at skille sig ud.

Opdatering: Har nu googlet min lille ven fra haven og kan konstaterer at der er tale om farvemuteret fugl - der hersker dog ofte stor forvirring om hvad man skal kalde fænomenet: Er det albinisme, leucisme eller noget helt tredje - puha ...Lidt af en forvirrende byrde at bære for den lille farvemuterede fyr!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar