lørdag den 3. december 2011

Dejlig dag.

Jeg har alt for travlt for tiden. Sådan er det hvert år ved denne tid. Der er regnskabsafslutning, forberedelsen af et nyt år, implementering af dødsyge besparelser og ... i år har jeg ydermere en langtids sygemeldt leder, hvilket betyder at jeg nødtørftigt passer hendes afdeling. Det er ikke specielt tilfredsstillende. Hverken for afdelingen eller for mig - jeg ved ikke havd det efterlader af frustrationer i dem, men hos mig vækker det følelsen af ikke at kunne være tilstrækkeligt tilstede nogen steder, og det er øv. For at prøve at eleminere den følelse, så løber jeg hurtigere og når jeg gør det ... så får jeg ikke holdt de pauser jeg ved jeg har behov for, dagene flyder sammen og indeholder ikke den balance som jeg ved jeg har brug for. Jeg har virkelig trængt til weekend, denne gang. Til at skulle ingen ting, eller i hvertfald kun ting som jeg ved gør godt.

Vågnede ved at Hugo stod ved fodenden af sengen og slikkede og småbed mig i tærene i håbet om at få mig til at stå op og serverer morgenmad for ham. Hans mad var hurtigt serveret, dog ikke helt så hurtigt som den var spist - han er en sand labrador og konstant sulten.
Selv smuttede jeg tilbage i seng og nød varmen fra dynen, følelsen af uendelig god tid og kun få og hyggelige planer forude:
  • Jeg har været ude og løbe en dejlig lang tur sammen med min skønne løbeveninde - vi blev blæst godt igennem og var som født på ny efter den tur.
  • Har gået dejlig lang tur sammen med Hugo og min søn i ruskende regnvejr. Vi var i klædt alt det tøj vi kunne finde og kunne nyde turen trods vejret og synet af Hugo der svømmede ud efter alle de pinde vi gad at kaste til ham.
  • Min søn bød på sen frokost på hyggelig cafe i Valby - føler mig meget priviligeret over at han godt vil mig og mit selvskab.
  • Nu skal jeg køre min søn til julefrokost, og på vejen tilbage samler jeg en sød veninde op som skal med her hjem og hygge ...
Åhh, det var lige sådan en dag jeg havde brug for!!

Nu er der ro inden i.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar