søndag den 3. april 2011

Hot yoga i Kata beach

Inden vi tog afsted til Thailand havde vi snakket om at jeg måske skulle tage nogle dage på retreat/yogaskole. Det var virkelig en fristende tanke og K fandt det ene lækre sted efter det andet - det endte alligevel med at jeg valgte det fra. Hvor gerne jeg end vil på retreat, så var jeg alligevel ikke parat til at vælge mine feriedage sammen med K fra. Hver ting til sin tid. Jeg tror ikke at jeg ville få udbytte af at være der hvis jeg hviste at var et andet sted lige i nærheden - det må blive en anden gang. Alternativt fandt K ud af(det er altid ham som surfer rundt på nettet og finder ud af alt muligt inden vi tager afsted ud i verden) at der lige ved siden af vores hotel, lå en yoga skole som dagligt tilbød yogaundervisning 4 gang. Det viste sig at være hot yoga. Vi gik allerede op forbi skolen den første aften. Man kunne se ind igennem ruderne og se at undervisningen var i gang ... jeg tabte helt modet. Hold da op hvor var folk bare smidige - de rene slange mennesker anført af en yderst veltrimmet underviser iført sixpack og små badebukser. Jeg begyndte straks at trække i land og forsøge at overbevise K om at dette var en misforståelse. Jeg kunne virkelig ikke forestille mig, at jeg ville kunne klare 90 minutter på denne måde. Heldivis var K meget overtalende og slog på hvor meget jeg ville fortryde det hvis jeg ikke gav det en chance. Jeg tilmeldte mig og mødte op næste morgen allerede kl. 7.45 med sommerfugle i maven og forsynet med en dunk kold vand. Det blev en fantastisk morgen. Det er utrolig hvad et 40 grader varmt rum gør for kroppen og smidigheden. Jeg havde en rigtig god oplevelse - 26 forskellige stillinger og to åndedrætsøvelser. Det var en udfordring. De første 3 kvarter stod vi stort set på et ben på en ene eller anden måde ... Jeg var øm i kroppen de følgende dage. Jeg nåede tilbage og fulgte endnu en undervisning, da vi var tilbage i Kata beach efter 4 dage på Phi Phi. Denne gang føltes det utrolig nok allerde lettere at følge programmet og til min store undren, var jeg slet ikke øm dagen derpå. Jeg tror hot yoga er en lidt ekstrem form for yoga, men jeg har fået lyst til at prøve det igen. Snart vil jeg finde min vej til Bikram yoga i København.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar