lørdag den 23. april 2011

10TAL... med pil op ad.

Dagen har været lige til et 10 tal med pil op ad. Da jeg var færdig med dagens yoga, sad min store datter på bænken i solen udenfor og ventede på mig. Vi gik en tur omkring Fælledvej, handlede lidt i Ukrudt og fortsatte til Blågårdsgade hvor folk sad bænket side ved side og nød påskeferien, solen og en kold øl. Vi slog os ned på en café og hyggede os i mens vi betragtede livet omkring os, inden vi vendte næsen hjem til forstaden.



Til aften har vi fået lækker Indisk Allo gobi (nordindisk vegetar carryret) med hjemmelavede Bhajis -min mand er en super kok og jeg er fyldt af taknemlighed. Det er ikke sådan at jeg ikke kan lave mad, jeg er bare ikke så vild med det. Jeg bliver hektisk af det og usikker på hvordan jeg skal få de forskellige ting til at blive færdige på sammen tid ... måske en konsekvens af at det næsten aldrig er mig der er i køkkenet. Kun når K, som elsker at lave mad, er forhindret.















Billederne yder nok ikke retten fuld retfærdighed - men tag mit ord for det: Det var himmelsk!


K fik en kogebog med Indisk mad i julegave. Den har stået urørt hen i flere måneder, men efter vi er kommet hjem fra vores rejse hvor vi jo bla. var i Little India .... Maden der var eminent og vi er stærkt inspireret. Vi har snart spist os i gennem hele det vegetariske afsnit :-)

Som afrunding på dagen, skal der ses film. Jeg ved endnu ikke hvilken, men et gigantisk nyt digital fjernsyn har sneget sig ind i min stue og skal indvies med en film. Jeg anede ikke at vi på nogen måde manglede et fjernsyn - synes faktisk at var gamle fungerede fint, men ... det kunne ikke vise den kanal som viser FC Barcelona. Dette har åbenbart været et stort afsavn igennem længere tid, for en livslang fan - og det er nu løst! Jeg medgiver at der er god billede kvalitet, men helt ærlig: Det ku ikke betyde mindre, men vi skal jo være her alle sammen :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar